Imagen investigación

Activitats * Recerca

L’Hospital Clínic té una llarga tradició en investigació que el situa com una institució de referència tant a nivell nacional com internacional.

Una part significativa de les activitats d’investigació de l’Hospital s’articulen a través de l’Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS) i el Centre de Recerca en Salut Internacional de Barcelona (CRESIB).

És la Fundació Clínic per a la Recerca Biomèdica.l’entitat que té encomanada la gestió econònico-administrativa dels projectes de recerca i innovació de l’IDIBAPS, CRESIB i Hospital Clínic. Per a més informació, visiti el Portal de l’Investigador.

IDIBAPS

Els avenços científics no són mai fruit d’una casualitat. Són compromisos a llarg termini que impliquen no només als investigadors, sinó també al conjunt de la societat. L’IDIBAPS és un consorci públic que al nostre país assumeix un d’aquest compromisos: impulsar la recerca translacional, la innovació i l’avenç tecnològic en el camp de la biomedicina, a través de diferents programes que giren a l’entorn de malalties d’alta prevalença, morbilitat i mortalitat.

L’IDIBAPS va ser creat el 1996 per l’Hospital Clínic de Barcelona, la Universitat de Barcelona i la Generalitat de Catalunya i organitza la seva recerca en 6 àrees temàtiques, dins les quals s’agrupen gairebé 60 equips:

Área 1: Agressió biològica i mecanismes de resposta
Àrea 2: Biopatologia i bioenginyeria respiratòria, cardiovascular i renal
Àrea 3: Fetge, sistema digestiu i metabolisme
Àrea 4: Neurociències clíniques i experimentals
Àrea 5: Oncologia i hematologia

CRESIB

El Centre de Recerca en Salut Internacional de Barcelona (CRESIB) és un centre de recerca en salut global desenvolupat per diverses institucions de primer ordre, acadèmiques i d'investigació biomèdica de Barcelona (Universitat de Barcelona, Hospital Clínic de Barcelona, IDIBAPS) que juntament amb la Generalitat de Catalunya, pretén donar resposta als nous reptes en la salut internacional del segle XXI.

El CRESIB, que va ser creat el 2005, està organitzat científicament de forma matricial per tal de maximitzar la interacció entre els investigadors i de poder coordinar i promoure millor una recerca multidisciplinària, translacional i transversal, que contribueixi a assolir la seva missió: Millorar la salut global a través de la recerca i la formació. Aquesta organització matricial s’estructura en Àrees (Salut pública, Antropologia mèdica, Salut materna i reproductiva i Interaccions hoste-patogen), Programes (Malària, Patologia importada, VIH/sida i malalties de transmissió sexual, Infeccions bacterianes i víriques) i Plataformes (Unitat de Bioestadística i Assaigs Clínics i Col•laboracions internacionals en recerca).

Actualizada el 14/02/2017