Qui som * La nostra missió

La Fundació Clínic per a la Recerca Biomèdica és una fundació privada sense ànim de lucre que va ser constituïda l’any 1989 per l’Hospital Clínic de Barcelona i la Universitat de Barcelona.

La Fundació Clínic té com a missió oferir un servei de suport i gestió de qualitat de la recerca i la innovació que es desenvolupa al campus Clínic, amb l’objectiu que es consolidi com a referent nacional i internacional. L’objectiu és contribuir a millorar la salut i la qualitat de vida de la població a través de la professionalitat, un treball responsable i una orientació científica i social.

Els fins que han de regir les accions de Fundació Clínic són:

• Donar suport a l'activitat científica que els investigadors de l’Hospital Clínic, la Universitat de Barcelona, l’IDIBAPS, el CRESIB i d’altres entitats amb què aquest actua de forma coordinada.
  • Desplegar tasques de promoció de la investigació en biomedicina desenvolupada al campus Clínic.
  • Donar suport a activitats de formació tècnica especialitzada relacionades amb les Ciències de la Salut.
  • Desplegar activitats d’investigació i d’atenció a la salut a altres països, especialment al Tercer Món, per cooperar en el seu desenvolupament alhora que es fomenta la solidaritat entre els pobles.
  • Vetllar per l’ètica i l’aplicació dels principis deontològics i normatius propis de la recerca biomèdica, així com l’acompliment dels compromisos adquirits per la Fundació i els investigadors als que dóna suport.
  • Coordinar la utilització dels mitjans destinats a l’acompliment dels fins fundacionals i promoure la col·laboració entre els equips de recerca i la relació entre entitats afins a la Fundació.
  • Recaptar recursos per a finançar les activitats de la Fundació.
  • Administrar els fons destinats a la investigació sotmesos a la custòdia de la Fundació.
  • Difondre els resultats científics que s’obtinguin de la tasca investigadora i facilitar el coneixement dels avenços assolits.

Actualizada el 17/10/2016