Qui som * Organització * Estàndards ètics

Al campus Clínic es desenvolupa una àmplia activitat de recerca translacional, dirigida fonamentalment pels equips i programes de l’IDIBAPS i el CRESIB.

Els investigadors biomèdics disposen d'una sèrie de "Recomanacions Ètiques" editades l'any 1996. Aquestes recomanacions descriuen un estàndard ètic per a la  recerca biomèdica realitzada pel personal adscrit a qualsevol dels centres assistencials de l’Hospital Clínic o programes del IDIBAPS i del CRESIB.

La principal norma que regula aquesta investigació indica que no s'ha d'iniciar cap projecte d'investigació (bàsic, clínic, epidemiològic) o assaig clínic sense que aquest projecte o assaig s'hagi resumit en un protocol escrit normalitzat, i que aquest hagi estat aprovat pel Comitè Ètic d'Investigació Clínica (CEIC) i, si s'escau, a més pel Comitè Ètic d'Experimentació Animal (CEEA).

Actualizada el 17/10/2016